Communicatie voor leidinggevenden
Iedereen communiceert vele malen op een dag. Het vormt een belangrijk onderdeel van het leven. Bijna de gehele dag staat u in relatie tot iets of iemand anders en als belangrijkste middel van contact is de communicatie.
Hoe u communiceert bepaalt voor een groot deel het rendement van de interventies, zowel privé als in tal van werksituaties.
U kunt kiezen uit de communicatietrainingen waarin de aspecten van communicatie stevig worden neergezet. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor leidinggevenden (zie verder op deze pagina).
– Basistraining
– Middenniveau
– Gevorderden
Of neem contact op voor een specifieke training op het gebied van:
– Coachingsvaardigheden
– Feedback
– Verzuimgesprekken
– Functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken
– Communicatie veranderingen
– Adviesgesprekken en stevige klantgesprekken
– Communicatie bij teamontwikkeling
– Praktijkgerichte opleiding Coaching en Counselling
Maak uw wensen bij ons bekend. Wij maken graag een offerte voor u.
—————————-
Inhoud Basistraining
- Theorie communicatie
- Persoonlijke Leerdoelen
- Vragen stellen, samenvatten, interesse tonen en gericht luisteren
- Non- verbale communicatie
- Instructie geven en delegeren
- Weerstand herkennen en weerleggen
- Omgaan met lastige personen en motivatietechnieken
- Feedback geven en ontvangen
- Persoonlijke uitstraling en non verbale communicatie
- Werkoverleg en vergaderingen leiden
Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak
—————————-
Inhoud middenniveau
- Verdieping gesprekstechnieken, (Doelgerichte vragen, metacommunicatie, confrontatietechnieken)
- Beinvloeden en beargumenteren
- Communicatie bij veranderingen
- Persoonlijke reflectie en leerdoelen
- Verdieping communicatie bij leidinggeven
- Overlegtechnieken bij veranderingen
- Presentatietechnieken
- Coachvaardigheden
- motivatietechnieken
- Klantgesprekken
- Omgaan met lastige personen
- Feedback verdieping
- Communicatie bij weerstand
- Optie: verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering
Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak .
—————————-
Inhoud Gevorderden
- Verdieping gesprekstechnieken, (metacommunicatie, confrontatietechnieken, veldtheorie en onmiddelijkheid )
- Effectief beïnvloeden en beargumenteren, drogredeneringen
- Verdieping coachtechnieken en indien gewenst counselling
- Aanscherpen communicatie bij leidinggeven en veranderingen
- Persoonlijke reflectie en leerdoelen
- Goed waarnemen, juist interpreteren
- Confrontatietechnieken
- Technieken van non verbale communicatie
- Communicatie bij leidinggeven
- Communicatie bij veranderingen en teamontwikkeling
- Weerstand ombuigen
- Omgaan met lastige personen en psychologische achtergronden
- Klantgesprekken verdieping
- Feedback verdieping
- Communicatie bij weerstand
- Optie: verdieping verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering
Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak.
—————————-
Deelnemers
Per training kunnen maximaal 12 personen deelnemen. Deze training kan ook aan kleine groepen (2 tot 6 ) personen gegeven worden.
Twee dagdelen of 4 dagdelen. De training kan naar wens worden uitgebreid indien leerdoelen worden toegevoegd of verdere verdieping wenselijk is.