Leidinggeven, teams en rendement

Communicatie medewerkers

 

Communicatie Medewerkers

 
Algemeen
Iedereen communiceert vele malen op een dag. Het vormt een belangrijk onderdeel van het leven. Bijna de gehele dag staat u in relatie tot iets of iemand anders en als belangrijkste middel van contact is de communicatie.

Hoe u communiceert bepaalt voor een groot deel het succes, zowel in werk als in privé situaties.
 
Training ‘Gesprekken en technieken’
In deze training worden de communicatieve vaardigheden van de deelnemers verder ontwikkeld en aangescherpt. De geleerde technieken kunnen in allerlei gesprekken toegepast worden. Deze training is speciaal ontwikkeld voor medewerkers maar kan ook voor leidinggevenden worden aangepast.
 
Inhoud Basistraining
– Theorie communicatie
– Leerdoelen
– Vragen stellen, samenvatten, interesse tonen en gericht luisteren
– Non- verbale communicatie
– Samenwerken en communicatie
– Assertiviteit
– Reflectie eigen communicatie
– Feedback geven en ontvangen
– Klantgerichte communicatie
– Uw inbreng tijdens werkoverleg en vergaderingen
 
Inhoud middenniveau
– Verdieping gesprekstechnieken, (Doelgerichte vragen, metacommunicatie, confrontatietechnieken)
– Beinvloeden en beargumenteren
– Persoonlijke reflectie
– Presentatietechnieken
– Coachvaardigheden
– Klantgesprekken
– Omgaan met lastige personen
– Feedback verdieping
– Communicatie bij weerstand
– Optie: verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering
 
Inhoud Gevorderden
– Verdieping gesprekstechnieken, (metacommunicatie, confrontatietechnieken, veldtheorie en onmiddelijkheid)
– Effectief beïnvloeden en beargumenteren, drogredeneringen
– Verdieping coachtechnieken en indien gewenst counselling
– Persoonlijke reflectie en leerdoelen
– Confrontatietechnieken
– Technieken van non verbale communicatie
– Communicatie bij leidinggeven
– Communicatie bij veranderingen en teamontwikkeling
– Weerstand ombuigen
– Omgaan met lastige personen en psychologische achtergronden
– Klantgesprekken verdieping
– Feedback verdieping
– Communicatie bij weerstand
– Optie: verdieping verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering
 
Het niveau van de training communicatie gevorderden is minimaal HBO werk- en denkniveau. Per groep wordt het niveau in overleg met de opdrachtgever bepaald. De training wordt op het gewenste niveau afgestemd.

 
Deelnemers
Per training kunnen maximaal 12 personen deelnemen. Deze training kan ook aan kleine groepen (2 tot 6 ) personen gegeven worden.
 
Duur
Twee dagdelen of 4 dagdelen. De training kan naar wens worden uitgebreid indien leerdoelen worden toegevoegd of verdere verdieping wenselijk is.
 

Neem contact op

———————————————————————————————————-
Op deze site is een korte omschrijving van de betreffende training weergeven. De totale inhoud stellen wij graag in overleg met de opdrachtgever samen. Ze sluit dan nog beter aan bij de leerdoelen van de deelnemers en de wensen van de opdrachtgever.

De inhoud wordt ook afgestemd op: organisatiedoel, kennis en ervaring, beschikbare tijd en budget.

———————————————————————————————————–

 

NEEM CONTACT OP VOOR EEN GRATIS ADVIESGESPREK