Communicatie leidinggevenden

 

Communicatie voor leidinggevenden

Iedereen communiceert vele malen op een dag. Het vormt een belangrijk onderdeel van het leven. Bijna de gehele dag staat u in relatie tot iets of iemand anders en als belangrijkste middel van contact is de communicatie.
Hoe u communiceert bepaalt voor een groot deel het rendement van de interventies, zowel privé als in tal van werksituaties.
 
U kunt kiezen uit de communicatietrainingen waarin de aspecten van communicatie stevig worden neergezet. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor leidinggevenden (zie verder op deze pagina).

– Basistraining
– Middenniveau
– Gevorderden
 

Of neem contact op voor een specifieke training op het gebied van:

– Coachingsvaardigheden
– Feedback
– Verzuimgesprekken
– Functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken
– Communicatie veranderingen
– Adviesgesprekken en stevige klantgesprekken
– Communicatie bij teamontwikkeling
– Praktijkgerichte opleiding Coaching en Counselling

Maak uw wensen bij ons bekend. Wij maken graag een offerte voor u.

—————————-

Inhoud Basistraining

  • Theorie communicatie
  • Persoonlijke Leerdoelen
  • Vragen stellen, samenvatten, interesse tonen en gericht luisteren
  • Non- verbale communicatie
  • Instructie geven en delegeren
  • Weerstand herkennen en weerleggen
  • Omgaan met lastige personen en motivatietechnieken
  • Feedback geven en ontvangen
  • Persoonlijke uitstraling en non verbale communicatie
  • Werkoverleg en vergaderingen leiden

Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak

—————————-

Inhoud middenniveau

  • Verdieping gesprekstechnieken, (Doelgerichte vragen, metacommunicatie, confrontatietechnieken)
  • Beinvloeden en beargumenteren
  • Communicatie bij veranderingen
  • Persoonlijke reflectie en leerdoelen
  • Verdieping communicatie bij leidinggeven
  • Overlegtechnieken bij veranderingen
  • Presentatietechnieken
  • Coachvaardigheden
  • motivatietechnieken
  • Klantgesprekken
  • Omgaan met lastige personen
  • Feedback verdieping
  • Communicatie bij weerstand
  • Optie: verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering

Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak .

—————————-

Inhoud Gevorderden

  • Verdieping gesprekstechnieken, (metacommunicatie, confrontatietechnieken, veldtheorie en onmiddelijkheid )
  • Effectief beïnvloeden en beargumenteren, drogredeneringen
  • Verdieping coachtechnieken en indien gewenst counselling
  • Aanscherpen communicatie bij leidinggeven en veranderingen
  • Persoonlijke reflectie en leerdoelen
  • Goed waarnemen, juist interpreteren
  • Confrontatietechnieken
  • Technieken van non verbale communicatie
  • Communicatie bij leidinggeven
  • Communicatie bij veranderingen en teamontwikkeling
  • Weerstand ombuigen
  • Omgaan met lastige personen en psychologische achtergronden
  • Klantgesprekken verdieping
  • Feedback verdieping
  • Communicatie bij weerstand
  • Optie: verdieping verzuimgesprekken, functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken, conflicthantering

Aantal deelnemers, aantal dagdelen en exacte inhoud en gewenst niveau wordt in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Neem contact op voor een afspraak.
—————————-

Deelnemers
Per training kunnen maximaal 12 personen deelnemen. Deze training kan ook aan kleine groepen (2 tot 6 ) personen gegeven worden.

Duur

Twee dagdelen of 4 dagdelen. De training kan naar wens worden uitgebreid indien leerdoelen worden toegevoegd of verdere verdieping wenselijk is.

 

NEEM CONTACT OP VOOR EEN GRATIS ADVIESGESPREK